Perjuangan Selepas duduk di kerusi PM

Muhyiddin Yassin telah mengangkat sumpah sebagai perdana menteri kelapan Malaysia, pada akhir minggu kekacauan apabila rakannya menjadi musuh dan kemudian menjadi kawan lagi. Tetapi kejatuhan politik akan mengambil masa yang lama untuk menyelesaikannya.




Sumber mengatakan perdana menteri baru menyedari apa yang dipertaruhkan, dan perlu berhati-hati untuk tidak mengetuk gabungan rapuhnya.

Orang dalam yang bertindak sebagai persaingan di PPBM memberitahu FMT bahawa dua gabungan itu - Perikatan Nasional Muhyiddin dan Pakatan Harapan yang diketepikan - masing-masing mempunyai senjata kuat untuk digunakan.

"Bagi Pakatan, adalah hakikat bahawa Dr Mahathir Mohamad berada di kem mereka. Bagi Perikatan, ia adalah Ahli Parlimen Melayu dan persepsi di kalangan orang Melayu bahawa kerajaan ini lebih baik mewakili mereka berbanding dengan yang terdahulu, "kata sumber itu.

Laporan yang banyak dikongsi bahawa beberapa dua pertiga daripada Ahli Parlimen di PH bukan orang Melayu telah menimbulkan masalah persepsi yang besar di negara di mana politik Melayu berpegang teguh.

banyak bergelutan sepanjang minggu minggu yang sudah. Tepis, tikam, tembak, bazooka, jaring ikan, semuanya dikeluarkan..

Akhirnya.... siapa yang kalah?

"Mahathir, yang berusia 94 tahun, tidak boleh kalah dalam permainan ini. Malah, sebelum dia di ketepikan, dia turun takhta dulu.Nampak, bijak tak Tun? "

Adakah DAP?

"Tidak, mereka bersedia untuk dihukum sejak hari pertama, dan mereka masih mempunyai Pulau Pinang, dan itu adalah kubu diaorang, bagi mereka perjuangan sudah berjaya, ekonomi sudah berjaya di pegang, hanya perlu di pegang secara total, itu sahaja".

Anwar?

Emmm, ini lah masalah nya. kalau dia boleh muhasabah diri, mungkin dia paling berjaya...kerana dapat berbalik kepada perjalanan utama dalam hidup ini. Tapi kalau msih ingin berpaksi kepada janji yang entah betul ke tidak...

ALLAH HU A`LAM..

Yang penting Muhyiddin jadi PM dulu walaupun dua2 sebaya.



SHARE

milanetworks

Laman Web ini adalah untuk muhyiddin Yassin.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment